dinsdag, 14 juni 2016 19:19

Selectie uit recensies: Nu even stil

Hoi Jan, gisteren kreeg ik jouw boekje cadeau. Heb het meteen gelezen. Wat een juweeltje! Zo helder, direct, onopgesmukt geschreven, vanuit eigen heldere ervaring en totaal inzicht. Echt heel mooi. Ik wil het ook graag aan een aantal jongeren geven die ik om me heen heb met wie ik Een cursus in wonderen doe. Willem Glaudemans (auteur ‘Boek van de levensmissie en vertaler van Een cursus in wonderen)

Met veel openheid en plezier heb ik de woorden tot mij genomen; prachtige zinnen door stilte gedragen. De stilte die ik (weer) heb ontdekt in mijzelf. Veel was leerzaam maar de oefeningen/ademhaling heb ik direct gedaan. Ik werk zelf in de zorg en vind dat er tips in staan die erg leerzaam voor zowel personeel als patiënten zijn. Hartelijk dank voor de inzichten. Ingrid van der Voort

Dag Jan, dank je wel voor het schrijven van jouw boek Nu even stil. En voor het delen hiervan. Ik vond het erg prettig om te lezen en heb er veel uit kunnen halen. De ervaring van het stil zijn verdiepte tijdens het lezen en de momenten er tussendoor. Het las bovendien als een trein. Goeie groet, Robert Derksen

Een fijn boek! En gemakkelijke manier om non-dualisme wat beter te gaan begrijpen. Marianne Martens (Praktijk voor Klassieke Homeopathie)

Ja een mooi boek, de sleutel om de deur te openen naar de stilte in jezelf. Van de week nog aan iemand cadeau gegeven die met pensioen mocht gaan. Tonny van Nispen

Hoi Jan, eindelijk heb ik dan je boekje gekocht en ben het aan het lezen. Het is zo duidelijk geschreven allemaal dat het nu al bevrijdend is voor deze persoon Suzanne genaamd :) Bedankt dat je je boekje hebt geschreven. Vriendelijke groet, Suzanne Vaal

Nu even stil, het boek van Jan Prins is niet het zoveelste boek over non-dualiteit, maar een echte beleving. In dit boek weet Jan de theorie en de praktijk te verbinden. Het verhaal is een combinatie tussen het persoonlijke verhaal, en laat je gelijk zien dat het slechts een verhaal is. Desalniettemin is het mooi dat hij dit verhaal zo krachtig en vol levende relativiteit weet te vertellen. Buiten dat is ook de schrijfstijl van het boek erg prettig, en dat maakt dat je er heerlijk doorheen leest. Ik heb vele boeken gelezen over Advaita en Nondualiteit, maar dit is een echt pareltje. Op vele momenten weet hij je uit het verhaal te schoppen, om je vervolgens weer met open armen toe te laten. Een boek om even bij stil te staan. Martijn van de vis

Grote schoonheid en ook een moedig boek! Jan van Rossum (auteur van 'Je bent niet wat je denkt’)

Hallo Jan, je boek heeft mij geraakt om zijn directheid, eenvoud en toegankelijkheid. Ik zie en hoor het ook terug in je interviews. Dat spreekt mij aan! Hartelijke groet, Eveline

Blij dat ik was dat ik je boek ‘Nu even stil’ had gewonnen via de podcast van Patrick Kicken waarin het praten over bewustzijn centraal staat. Op de kaft een ondertitel; Eerste hulp bij overmatig denken. Yes! Dat ik dit boek toch zó in mijn schoot geworpen krijg. Met veel openheid en plezier heb ik de woorden tot mij genomen; prachtige zinnen door stilte gedragen. De stilte die ik (weer) heb ontdekt in mijzelf. Wat heerlijk! Dank voor deze krachtige bundel van waarheid. Laila Tromp Meesters

Update

Inmiddels is een tweede druk verschenen.
Het boek is door Uitgeverij AnkhHermes uitgegeven en te koop in de boekhandel of online bij o.a. Bol.com (inclusief inkijkexemplaar) en Boekenwereld.